FREDAG

God dag!
Så snabbt denna dag gått, vart en riktig hurtig bulle.
Upp tidigt istället för att ligga o dra mig. Klara väckte mig såklart kvart över sex, annars så hade inte klockan ringt förän sju.
Kasta Klara i soffan, sätta på rätta kanalen "barnkanalen", en välling till henne o in i duschen för mig.
Gröt o ägg, plocka upp Olivia som suttit o tjötat lite inne i sin säng, sen slänga ihop en tårtbotten o in i ugnen, iväg till dagis! Hem, plocka ur diskmaskinen, färdig med tårtbottnen. Iväg o handla lite ingredienser, hem igen, slänga ihop en ganache o en mousse. Plocka leksaker i hela huset, dammsuga lite här o lite där. Slängt in en tvätt, plockat ner en o vikt ihop, plockat ur sängkläderna. Flyttat in Klaras bondgårdsdjur till hennes rum o hoppas på att dom stannar där, ett tag iaf! ;)
Olivia o jag skulle igentligen åkt till Allum idag där jag skulle köpt nya träningsskor som jag kikade på lite snabbt i tisdags, provade dom på Team Sportia igår, men så é jag som jag é, bilen har visst inte så mycket soppa kvar så det blir att vänta till Johan kommer hem för han har tankkortet. :) Kan hända att jag väntar med Allum till söndag om han é hemma sent.
Nu piper tvättmaskinen att jag skall komma o hänga upp tvätten, måste ske med detsamma annars kanske jag missar något på "Hem till gården"!

Hej svej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0