TÅRTA-TÅRTOR

Dessa tårtor.
Till saken hör att jag har endast gjort två tårtor i hela mitt liv, när Klara fyllde 1 o när hon fyllde 2. Aldrig bakat något annat. Inte ens en sockerkaka, jo en gång, en sån man bara häller vatten i, inte ens den lyckades jag med!

Första tårtan!
Ett prov för om jag skulle beställa tårta till Olivias dop o vårt överraskningsbröllop.
Tårtan innehöll:
Chokladtårtbotten, jordgubbsmousse, vit chokladfyllning, spacklad med grädde o täckt med marsipanöverdrag a la ICA, dekorerad med marsipan.
Innehållet blev helt hejdlöst gott men utsidan var inget att hänga i granen..

Här kom den andra tårtan. Likadant innehåll...

O tjejtårtan! Även om den bakades för att vi skulle bjuda på något när prästen Andreas kom hit för att förbereda oss för både dop o giftermål. Han gillade den!
Tårtan innehöll:
Chokladtårtbotten, hallonmousse, dumlefyllning, spacklad med grädde, täckt med marsipan o grädde.

Här kom den stora dagen.
Tyvärr så har jag ännu inte någon bra bild på denna igentligen men det kommer snart. För även ett tredje lager skall ju på.
Tårtan innehöll:
Chokladtårtbotten, jordgubbsmousse, vit chokladfyllning, spacklad med grädde, täckt med sp o dekorerad med marsipan.

Gjorde en PÅSK-tårta till dagis.
Den var väääldigt omtyckt.
Tårtan innehöll:
Chokladtårtbotten, hallonmousse, vit chokladfyllning, spacklad med grädde, täckt med sp o dekorerad med marsipan. Köpekyckligar!

Bakade ännu en påsk-tårta.
Tårtan innehöll:
Chokladtårtbotten, jordgubbsmousse, vit chokladfyllning, spacklad med grädde/vit chokladfyllning, täckt o dekorerad med marsipan. Köpekycklingar.

Tadaa! Gårdagens goda tårta. Farmor 53!
Det enda jag inte gjorde själv var den röda/mörkrosa marsipanen.
Tillomed överdraget har jag gjort på egen hand!
Tårtan innehöll:
Chokladtårtbotten, hallon/blåbär mousse, vit chokladfyllning, spacklad med grädde, täckt med MMF o dekoredad med MMF o marsipan.

Det var det, det fattas en, Olivias egna doptårta. Jag glömde i all hast ta en bild men det kommer!
O ja, jag gillar choklad, därav dessa chokladbottnar.
Vill du ha en tårta så bara hojta till för jag tycker det é kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0