17 MAJ

Hade en helt galen dag igår. Som sagt, vi var i Sjödal, Klara lekte av sig med Selma o Doris. O klippte sig så fint i håret!!! Jo, det gjorde dom, Klara o Doris, på varann förmodligen, o i en klänning..
Vi var inte så glada mammor kan jag säga.
Jag kopplade inte först på Doris, men när hon kom närmare o pratade med mig så sa jag "Wow, har mamma klippt dig i helgen?" O då vände sig Carro snabbt om med ett stprt frågetecken i ansiktet! O sen brakade helvetet loss!
Ja menar, en del föräldrar får verkligen kämpa o vänta o vänta med att få sina barns hår fint o vi é några av dessa föräldrar...
Jag såg inget på Klara först, eller jag tänkte inte ens på henne just då. Men så kom hon närmare o man kan säga som så att halva hennes hår på ena sidan av huvudet var kapat, runt örat..
Först blev vi helt galet arga på allihop men sen började jag skratt, o då kunde inte Carro heller hålla sig.
Så det blev page när Carro sedan hade klippt färdigt Klara, kort kort page... O Doris fick en bred lugg som blev ca en centimeter kort!
Haha! Alla föräldrar har väl upplevt det, speciellt dom som har flickor!
Slänger in en bild på rackarungarna snart...
Hoppas bara att det var sista gången...

Sitter här i soffan med Olivia, hon halvsitter här brevid mig med sin prassliga larv o jollrar för fullt. Klara é på dagis. Jag själv har sprungit fram o tillbaka för att ta fram grejer till loppiset som kommer vara den 28 maj. Jag har massor som behöver åka iväg, bla ett ekbord, åtta myran-stolar, en billy bokhylla, billy vitrinskåp, billy cd-hylla, ramar som fortfarande é inplastade, oanvända kaffemuggar, m.m, o en nyinköpt lampa som aldrig kom upp när vi bodde i lägenheten, känns lite si o så o göra mig av med den för den é så läcker,, men men....

Glad jag blev när jag lämnade Klara idag. Hennes dagisfröken Maggan frågade om jag kunde göra en tårta till hennes barnbarns 5-årsdag. Absolut, såklart... Hon poängterade säkert tio gånger att det var inget måste men såklart att det vill jag ju såklart...
Det blir nya tag med ännu en tårta... Det gillar jag!
Också ännu en till helgen för då blir Faster Josefine 23.. Då testas nya saker o mitt tålamod sätts på prov igen, vilket inte é stort....

Självklart så somnade Olivia nu, lagom tills vi skall åka o hämta Klara på dagis, som vanligt... Typiskt.

Time to go! See ya!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0