LÅNGHELG

Jisses sicken härlig helg vi haft!
O sicket väder, verkligen strålande solsken heeeela tiden. Göteborg slog i lördags säsongsrekord på värmen, 30 grader! 30! Helt galet för att vara Sverige ju, känns inte som att det skulle kunna bli varmare. Vi njöt till fullo hela högen.
Mormor kom i fredags o gottade sig med oss, solade o njöt. Hon som bor i lägenhet tycker det é väldigt härligt att vara här ute hos oss när dom fina dagarna visar sig.

Helgen som större delen spenderats på utsidan har bestått av rengöring av Mormors bil, både insidan o utsidan. Lite pill o plock bland växter o grönodlingen, gräsklippning , m.m.
I lördags bar det av på dop för lille Ludvig, så fint så. Sen bar det av till Sjödal för massa god mat o tårta, nam nam säger jag bara, jag verkligen älskar bulgur, med massa fräscha grönsaker o gott, också kyckling i! GOTT!
Också var det ju 30-års firande för Eric på kvällen, men vi drog oss hem innan dess.
Mormor stannade även till söndagen vilket inte var tanken men det var roligt att hon stannade en natt till.
Johan var uppe tidigt på söndagmorgon, han tog med sig Klara ut på sjön med en massa smått o gott. Redan halv sju hade dom båten i vattnet. Imponerad blev jag av att han orkade med henne i en båt så länge. Hoppades ju på att det hade gått bra men trodde ju dock inte det, men men, det hade det faktiskt, Jätte bra faktiskt. Så det blir fler gånger! Yes!
Vi var nere vid Lygnern o kollade på dopet av den stora båten Isa, tro inte att båten låg i vattnet, nejdå, den fick dom inte i pga att ena motorn eller nåt var trasigt på kärran, typiskt! Samma sak förra sommaren när det var sjösättning, hela tre timmar tog det då att få i båten, jisses lite förutseende nästa gång kanske.
Igår måndag-Sveriges Nationaldag var lugn, vi grejade lite o bara slappade.

Måste kila, rymma från min lilla dotter som ligger här brevid mig o fiser, det luktar då inte det minsta gott, rent ut sagt hemskt illa!


Man blir trött av att vara ute o fiska i fem timmar o då kan man ta en tupplur mitt i allt. Iaf den som inte kör båten kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0