KAOS-SILL

Uj uj uj sicken dag vi hade igår!

Min man Johan blev hela 34 år! Inte dåligt, kan man inte tro.

Rektorn på Klaras dagis ringde o sa att vattenläckan som hade utbrutit under natten resulterar i stoooor renovering som gör att dagis måste stänga ner en viss del o det gör att alla 15-timmars barn inte é "välkomna" längre! Gissa om jag fick mig ett utbrott!? Johan också såklart... Dom räknar med att vi skall kunna komma tillbaka med Klara i mitten på augusti! Så istället för att hon skall vara ledig endast 5 veckor kommer hon nu att vara hemma ca 11-12 veckor..... Hon kommer snart börja tjöta om dagis o det blir svårt att förklara för en 2-åring varför dagis é stängt.. Stackars liten...
En plan 2 för sådana katastrofer finns inte i denna kommun.

O som Johans mamma sa, att det inte skulle vara så när hennes barn var små, då fanns det inte tal om dagis för den stora när man hade en liten hemma.
Det é ju faktiskt inte riktigt det det handlar om, det handlar om barnen, som é vana av att vara på dagis, som behöver den gemenskapen o stimuleringen.
Tur att detta inträffat nu på sommaren o att det inte é vinter iaf, då hade jag nog mest stirrat in i väggen.

Klara, Olivia o Jag var hemma hos Caroline, Doris o Ludvig igår. Doris var en riktig prickigkorv av alla dessa vattenkoppor o därför så hoppades jag att även Klara skule smittas, lika bra o få det gjort... Det var high life! Det var när jag var där som meddelandet om dagis kom så när jag åkte hem så var min hjärna i ett enda stort kaos.

Det blev tårta på kvällen o ett litet hurrande för Johan!
Ändå ett bra slut på en galen dag!

Vaknade av att min far ringde idag, 06.45!!!!!!!
Han ringde för att berätta att han hade vart på Lotus o handlat, o vet du vad, dom hade sill! Svensk sill!!!!!!!!!!
Fortfarande, klockan var bara 06.45! Sill o att han var glad var det enda jag hörde....
Somnade om o gosade sen en stunde med tjejerna innan vi tog oss i kragen o gick upp.
Senare idag vankas student, för Johans kusin Martin. Tur att Josefine ringde o sa detta, det var bortglömt!

Dags att bege sig, skall till Hyssna o hämta ett par foton som Jessica tagit o framkallat!
Sen hämta upp Josefine o Noel.
Thohej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0