DAGEN FÖRE MIDSOMMAR

Imorgon é det midsommarafton, då blir det regnkläder på, sill o färskpotatis, fiskdamm, lotterier, dans kring midsommarstången, en massa jordgubbar, m.m.
Det enda som inte borde ligga med i planeringen é ju då regnkläder men jag tror att det blir nödvändigt.

Johan é iväg o fiskar, han o Robban var ute redan klockan sju, puhhh! Denna gången tog han dock inte med sig lillfis Klara faktiskt. Men hon é ganska nöjd ändå, hon tittar på Snövit o de sju dvärgarna.
Vi skall vid två åka iväg till Floda o hälsa på Mormor som förhoppningsvis slutar tidigare idag, brukar bli så den här dagen. Jag skall ta med mig en klänning som jag behöver hjälp med att sy upp en bra bit (Shorty). Den skall användas till den stora 25-års festen som vankar nästa helg!
Hade tänkt at en sväng förbi jobbet o säga hej men så kom jag på, årets mest hysteriska dagar i handeln så Nej...

Tvingade mig själv att gå in o ta på mig ett par andra jeans förut, mina favvosar blir äna bra slitna när jag bara använder dom, hittade längst ner ett par Replay! Jätte fina, dock en storlek eller två för stora! Skit, hade helt glömt av dom, kunde använt dom redan för flera månader sedan, typiskt, har iaf på mig dom nu, känns som mysbyxor... Schnögga!

Nope, ringa till Johan, reta honom lite för att han inte fått nån fisk, för hade han fått det så hade han ringt!

GLAD MIDSOMMAR på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0