DUE DATE

9/1- Nionde Januari.
Ja det va vårt beräknade datum för födseln av vår lill* bebis.
 Men, jag har bara samma vanliga sammandragningar. 
Det bestod natten av men en Panodil lindrade gott..

Idag har vi grejat lite till, bäddade o gjorde fint i spjälsängen, avslutade med att lägga dit lilla gosedjuret som en liten välkommen-hem present.
Johan ändrade om bilstolarna ännu en gång. Satte in babyskyddet i hans bil istället så man kan känna sig lite mer på den säkra sidan när vi skall till förlossningen i detta väglag. Flyttade även på Klaras bilstol i min bil eftersom att Johan efter många om o men insåg att han inte kommer få plats för att köra bilen om Klara sitter i baksätet, så det blir fram för hennes del i fortsättningen.
Mamma har ju vart här o då skall det självklart grejas ännu mer, hon rensade o gjorde iordning Klaras rum, vilket igentligen inte var tanken när hon endast skulle leta reda på EN kloss!, men det slutade med att hon vände upp o ned på allt.
Igår flyttade hon även på bebisens alla kläder från vårt sovrum ut till skötbordet på toaletten.
Även jag gjorde ett röj igår. Klara åkte med Johan o Farfar för att kolla på ett jobb i Gbg så jag tog en sväng runt med dammsugarn, tvättade av golven, vek ihop en tvätt, slängde in en ny o rensade ut en maaaassa kläder. Fina men nej dom blir bara liggandes, märken av alla dess slag, tex, Diesel, Tiger, Peak o massa mer. Det tog äna emot men lika bra. Även alla gravidkläder, gissa om jag längtar till mig själv då!   Så nu é min sida av garderoben tip top.
Bara Johan som behöver en knuff nu, för tro mig, han tar upp mer plats än vad hans tjej gör.
Vi tog oss även en tripp till Bollebygd Mamma o Jag, ville inhandla något fint till en bänk i köket som stått tom sedan julpyntet försvann. O jag fann vad jag sökte, det blev jätte fint.
 
En snygg karaff o två fina ljuslyktor... Frågade Johan om jag fick ta av hans whiskey men han gav mig onda ögat så det fick bli lite brandy som stått i spritskåpet en evighet.
Även en jätte fin kofta på rean som jag förälskade mig i direkt, väl värd efter all denna tid nu. Dessutom så blir den jätte vacker i vår o som jag nu längtar efter den! Ge mig VÅR!!!

Imorgon é det dags för MVC igen, kolla kilona-alltid skoj, kolla blodtrycket, lyssna på bebisen o mäta magen.
Förra gången var ju positiv. Hade inte lagt på mig ett enda gram-KORS I TAKET! Åsa frågade om jag inte var förtjust i julmat- What!, jag som ätit mest av mest! Jag som även tjuvstartat så. O gissade på två kilo plus..

Tror att andra väntar mer än vad faktiskt jag själv gör på att vi faktiskt skall få en bebis när som helst.

Hmmm, undra om det blir en som é som Klara var, långt, tjockt, tok mörk hår med guldiga slingor i-dvs lik mig, eller en liten Johan, spännande!

Dags att mysa sängen, min rygg går av...
Sleep tight!
Nighti nighti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0