TÅRTBAK-MYS

Japp, det é det som står på schemat idag. Hade en sån här galen dag igår då mycket gjordes.
Satte upp en fin skylt ovanför dörren i hallen, "BORTA BRA MEN HEMMA BÄST", bidde jätte fint. Sedan bakade jag min första sockerkaka ever!, eller nej, det var ett "häll bara i lite vatten"-paket, så var det färdigt. Flyttade vassa knivarna så Klara inte kan nå dom, hon har vart lite olycksbådad senaste tiden så det é nog bäst.
Kokade alla napar, alla gummigrejer till flaskorna, mjölkkoppar, m.m.
Sedan tog jag tag i att baka tårtbottnar, choklad dessutom!  Har smakat lite på smulorna o nam nam säger jag bara. Förberedde igårkväll vit choklad ganache o nu strax skall jag göra jordgubbsmousse med vaniljyoghurt. Låter ju helt otroligt gott o man får ju hoppas att det slutar så också.
Jag gör denna tårta för att se om jag skall försöka mig på o göra egna tårtor till Olivias dop. Till Klaras beställde vi o det kostar ju en hacka sådana saker.
Skall nu fylla tårtan o låta den stå några timmar för att sedan dekorera,, Yeeej!

Nepp nepp, sätt igång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0