TISDAG - FISDAG

Då vart Skåne avklarat. Thank God for that!
Själva festen o allt var väldigt kul men så skulle vi sova i grannhuset- Jag, Johan, Olivia, Jessica o Erik. Jätte bra tänkte vi, eget hus, lite frihet, vi kan smyga undan när vi känner att nu får det vara slut på festen. Men icke, detta hus luktade SÅ illa, lite pga den stora papegojan Kalle som fanns där men det var inte bara det. Så fort vi steg innanför dörren så stank det mögel o sopor bla. Dessutom skall vi inte prata om dom stora dammråttorna.
Så när vi vaknade upp där på söndag så rosslade det som bara den i lugnorna, o dammet, möglet gjorde sitt. Inte alls den bästa platsen för en allergiker som mig. Huvudvärken var där när jag vaknade o jag ville direkt därifrån.
Trots att vi frågade om det fanns katt där, till svar fick vi att det fanns en fågel, ok tänkte jag, anade inte att denna STORA fågel skulle finnas i hela huset. Dessutom så skulle Anticimex dit o undersöka huset så nåt skadligt var det ju där.
Inte bara jag utan även Erik vaknade upp bland dammråttorna o var sjuk. O dålig é jag fortfarande, rossligt o tyngre att andas.
Nepp, fy fan för fåglar o skit, släng ut dom!

Var lama halva dagen igår, tog mig i kragen först när halva dagen hade gått o den stora solen kom fram. Tvättade tre tvättar, dammsög hela huset, slängde döa blommor, dammtorkade köksdelen o plockade lite här o där... Så nu sitter jag här i soffan, Olivia sover i bilstolen brevid mig o Klara har jag lämnat på dagis. Tog mig en uppiggande dusch när jag kom hem o tömde diskmaskinen. Vad göra nu? Lata mig med min huvudvärk o ringa Johan o höra hur han mår idag. ;) (Han var ju ganska sliten även igår efter lördagens ståhej.)

Hej svej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0