PÅSKDAGEN

God Morgon!
Vi hade alla en toppendag igår på påskafton! Speciellt Klara! Alla dessa ägg o dessa påskharar. Den där påskharen måste jobbat på ordentligt.
Jag slängde på dekorationerna på tårtan en kvart innan vi skulle åka, tog en sväng förbi Farmor o önskade henne en Glad Påsk. Sen hem till Familjen Jespersen/Ericsson där vi åt grillad korv, tårta o letade påskägg i trädgården. Vi var ute hela tiden, fick oss lite färg på snoken o bara myste.
Sen bar det hem till Farfar o Anne vid fem, vi fick KALKON! Yum yum!
O tårtan till efterrätt... Blev inte så bra dock eftersom att jag köpte färsig marsipan, men jag blev nöjd ändå...
Det var high life där med för barnen, dock inte så väldigt mycket som tidigare under dagen, men så é ju inte Noel tjej o det é väl tur det annars hade det inte funnits en lugn stund på hela dagen.
Dom hade målat lekstugan under dagen, det var väl en rolig grej så men tanken var ju att vi skulle göra det själva nu under sommaren med barnen. Det é ju faktiskt deras lekstuga, Faster Josefins igentligen men hon vill inte leka där längre. Hihi...
Klargjorde bestämt att insidan skall jag själv göra iaf, fast det fick vi också höra att det skulle göras idag o det skulle göras ett stort hjärta!
Kom iaf fram till att blir det ett stort hjärta så é det inte kvar där länge till.
Här skall målas tavlor, ramar med motiv i. Förträfflig idé o även Josefin gillade det lika mycket som jag.
Vem har ett stort hjärta på väggen hemma?
Även möblerna skall vi greja med!
Hela vårat nöje skall då inte förstöras o det é våra barn som leker där så nöjet blir mitt!

Klara höll sig vaken från halv åtta till tio igår, men ack så ledsen hon var precis innan vi skulle åka hem, då kom tröttheten så pang. Hon blev tyst när vi satte oss i bilen o höll sig vaken ända hem, väl i säng så tog det inte många sekunder innan hon sov.

Tack för en trevlig påskafton!

Snart kommer Mormor, här skall bytas däck, mina é bytta men bilen tvättar jag gärna! Med nöje-NOT!

Fortsatt trevlig PÅSK!





Avskyr när människor vill lära mig hur jag skall uppfostra mina barn, eller berätta för mig varför mina barn gör si o så! Jag känner MINA barn bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0