TIDEN GÅR

Halllååå!
Det var äna ett tag sedan nu, jag som hade kommit igång med skrivandet igen.
Dock så pajade våran dator så vi var out of order i nästan två veckor.
Hallå!, Jag som é beroende av Blocket o Tradera! Men jag överlevde ;)

Veckan har verkligen bara sprungit iväg, den förra med.

Startar väl med måndagen den 13, Vi drog till Ullared, Johan o Jag, o Klaris såklart, tillsammans med Farbror Joakim o Maria. Trodde Johan skulle få ett anfall på resan dit. Jag menar inne på Gekås alltså. Men icke, ho ho när vi väl kom in, för där var knappt en enda människa. Gött, jag som hade föreställt mig en gnällig Johan, nepp inte Klara hon é van, utan Johan. Han hade tillomed på vägen in letat upp vart han skulle gå o sätta sig o ta en öl medans han väntade på oss. Gick som en plätt, han var villig att åka dit fler gånger! Yeeeej!
Lyckat äventyr!

Osså denna vecka. Vi var på väg till Kinna i tisdags o då hörde Maria av sig så vi styrde upp en lunch o lite promenix o shopping. Lika trevligt som vanligt.
Upptäckte en pinsam sak när vi kom hem, i varukorgen på vagnen har Klara nallat med sig ett par strumpor o ett par trosor som jag inte hade en aning om. Dock inte ens i någon av våra storlekar, för smått för mig o för stort för henne själv. Pinsamt men men. Hon har även en gång tidigare nallat med sig en sko från en affär, fast den lämnade vi tillbaka för det upptäcktes tidigare än så.
Tog inte lång tid innan Maria hörde av sig igen, hon hade skadat fossingen när hon var o spelade badminton. Så vi begav oss mot Kinna på onsdagen också, o tro mig det behövdes. Fossingen hade passat bra på Storfot men inte på lilla Maria. Vårdcentral, läkare-troligen bruten, Skene Lasarett, röntgen-rejäl stukning, vårdcentral, knepig sjuksköterska o sen iväg o simma med Klaris.
Så ondagen den sprang iväg i all sin hast.
Torsdagen träffade vi Maria igen, sedan länge planerat att vi skulle ta en heldag på stan men det fick räcka med en rullstol med Maria i på IKEA för att sedan bege oss iväg till frisören Emma i stan där Maria skulle på lite klipp+sling! Då mådde hon!
I dagens läge é fortfarande foten svullen, o blåååå/lila.
O btw, hon kommer inte riktigt överens med kryckorna.

Fredagen tog jag det lugnt, ända tills Johan kom hem o hämtade oss, vi skulle till barnmorskan o lyssna på det lilla bebishjärtat som låg på 130. Mys mys... :)

Jobbade igår, det gick åt helike vill jag lova. Natten spenderades i en enda lång pina. Önskar ingen annan sådan här foglossning. Kanske den värste om ens den.
Så jag blev hemma från jobbet idag. Johan tycker jag kan lägga ner helt o hållet men det é bara två helger kvar o lördagarna kan jag stå ut med, that´s it.

Just nu é det lugn stund hemma, tyst framför allt. Klara o Johan é hos lilla Kusin Noel som blir hela 2 år idag! HUrra hurra!

Nu kom dom, time to go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0