BEBIS

Jesus! Vad det brötar i magen! Riktigt onda "sparkar". Eller inte sparkar, det har den väl inte plats för längre, mer att den försöker vrida o trycka o vända sig utan dess like. Sååå härligt när man känner en stor fot eller ett knä utanpå magen som bara drar sig nerifrån o upp, åååå så härligt- NOT!

"Har du packat akut-väskan?"
Så sa Johan i söndags när jag vankade fram o tillbaka här hemma.
"Va?" (Onda ögat.)
"Ja, väskan till bb."
"Va, det kan jag ju inte göra nu Johan. Vi gjorde inte det förän tre veckor innan förra gången. Gör jag det nu så kommer det kännas som en evighet innan vi väl skall dit."
Tror han inte jag har nåt annat för mig eller var min första tanke... ;)
"Fast jag tror att vi åker dit tidigare denna gången."
Tidigare?, säger han. Han tycker väl det ser ut som det.
Hade väl vart jätte skönt att kunna röra o flänga o ha sig i jul, nu med btw, men hade den bara velat vänta till efter årsskiftet så blir det en glad liten person som fyller år i framtiden o inte mitt i julstressen.
Har nu fått kryckor, yeeej, precis vad jag vill ha. Dom é inte mina bästa vänner, nej, dock så sitter dom fast på armarna så jag kan inte tappa dom. Används vid lite längre sträckor, inte här hemma gudskelov... Så nu kan jag fortsätta åka med o handla, det tyckte Johan var mindre bra dock.. ;)

Klara går o frågar efter bebis, drar upp tröjjan på mig o klappar så snällt magen titt som tätt. En liten tjej som kommer bli jätte glad när den stora dagen väl kommer.

I torsdags satte Johan ihop byrån till sovrummet, o det blev jätte fint. I lördags fyllde jag lite lådor med kläder till mig o Johan o även två lådor med liiiite saker till bebis, neutrala. Fast jag förberedde även lite rosa eftersom min känsla säger så.
Vore ju galet om det inte blev en tjej för det finns så mycket fint som jag vill återanvända o tänk om det inte blir så, oj oj oj!
Johan tror ju dock att det skall komma ett tredje barn så blir det inte nu så blir det sen. Förstår inte hur han ens kan tänka tanken.         

Johan ringde för en stund sedan, han var redan påväg hemåt. Så kan det gå när dom man jobbar med inte har riktig pejl på allt hela tiden.
Kanske kan få honom o åka med till Kungsbacka, köpa dom sista julklapparna nu medans man ändå orkar. Krävs nog en rejäl övertalning isf.

Nepp, dags att dra sig. Ut o leka i snön!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0