TRÖTT-JULPYNT

Ett sent god morgon!
FÖr er som nyss har vaknat kanske. Själv så vaknade jag vid 06.15 men låg kvar i sängen o mös o väntade in Klara som började öppna upp sina ögon vid 07.00.
"Upp o hoppa!"
Har inte riktigt kommit igång i huvet än känns det som, inte lika illa som igår dock. Satt 1½ timma vid fruksotbordet tills jag tog ta i mina planer om att pynta. Bort med det gamla vanliga o fram med allt julstök!
Tog flera timmar eftersom man under tiden gick o torkade av överallt för att sedan ställa ut o ändra om o ha sig. Hade inte ro heller att sätta mig ner o vila lite med tanke på hur trött jag var, ville ju bara bli färdig o få ordning innan Johan kom hem. Dock så fattas en låda med pynt, den skall Johan få leta fram i kväll när vi kommer hem. Har väl glömt att märka en.
Jätte mysigt blev det iaf! Tyckte även Klara o Johan.

Helgen gick fort.
Lördag morgon begav jag mig till Floda för att "låna" med mig åkpåsen som annars sitter i Mormors vagn när hon har Klara hos sig. Johan begav sig ner till båthamnen för det var bommupptagning o grejer som skulle göras där.
Sen möttes vi hemma vid halv ett för att sedan bege oss iväg till Liseberg där vi mötte upp resten av Sandbergs. Dock så såg vi inte så mycket utav dom för näl där så intog vi våra platser på Tyrolen för mat o gott! Nam nam!
Väl färdiga där så var det dags för som andra att åka hem, hade ju inte ens blivit mörkt så vi stannade kvar några timmar ytterligare. (Nästa gång skall jag ge Klara en sömntablett dock för hon var hysterisk bland alla saker). Det blir nog en tur till på Liseberg för vår del om vi hinner innan jul. Hoppas vi på iaf.
Söndagen blev också riktigt lyckad.
Johan hade fixat mysfrukost till oss när vi gick upp, levande ljus o massa gott. Sen åkte vi iväg till Kaskad för ett återbad. Johan blir lika förvånad varje gång över vad mycket Klara kan o Klara blir lika glad varje gång när Pappa Johan é med!
Jag kunde bara ligga o njuta jag, flöt runt där o njöt av tyngdlösheten! :)
Jobbigt bara när man går upp ur den varma poolen, svårt att få med sig höfterna o det känns som att man väger bly!
Hemma igen o jag började stryka julgardinerna o hänga upp, sedan gjorde vi pizza, gotti gott!

I måndags spenderade vi dagen ihop med bästa Maria, i Kinna. Maria gjorde lite julklappsköp o även jag, jag inhandlade julklapp till min kära Johan. det betyder att jag nu é färdig med julklappsinköpen. Yes! Härligt att ha fått det gjort.

Lämnade in bilen på service igår, härlig känsla faktiskt. Även om man behöver lägga ut nästan en hel månadslön så känns det nu jätte bra!!!
Jag kör en bra bil liksom! ;)
Det tog endast en hel dag o då bytte dom kamremm o bromsar, Johan lämnade in sin på HedinBil i måndags o gissa om han fick en chock när dom sa att det skulle ta två veckor! Vet inte om man kan kalla det service precis.
Man skall låta Bengans 156 sköta jobbet så blir allt rätt! ;)

Kaskad i eftermiddag! Då har vi en som kommer jubla när vi sätter oss i bilen för att åka dit.

Ha en underbar dag i snön!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0