SUNDAY

Har noll koll på saker o ting just nu.
Först nu som man börjar inse att -shit, ja é faktiskt gravid!
Har känt nu när det börjar kittla i magen att ja jäklar, det é inte bara ett knarr för hunger. Nepp, jag skall föda barn, IGEN!

Den här helgen har vart kasst väder men det har verkligen inte gjort någonting alls.
Fredagen spenderade jag o Klara hemma hos Mamma/Mormor. Var o hälsade på faster Gittan, även Farbrbor Gunnar kom förbi. Badade lite, spanade in en vagn som mitt intresse föll ganska gott för, bara lite tjöt på Johan så é den nog snart här ;)
Sen hem o äta underbar middag som Johan lagat (för vem hade annars gjort det), sedan iväg till Tommy som hade ringt o bjudit in oss. En låååång kväll blev det, men väldigt trevligt o roligt..
Vaknade igår till skyfall, på en lördag?! Typiskt..
Det blev en sen frukost eftersom vi låg o drog oss i sängen så länge. Vi åkte iväg till Kungsbacka för att storhandla (på en lördag, tragiskt!), gick som en dans, köpte även med mig räkor hem, gott gott. Ville igentligen ha kräftor men dom var slut så jag fick nöjja mig med räkor. Johan åkte o grejade lite med båten sen hem också satt vi ute i den då strålande solen o käkade en massa gott plock.
Idag har jag hunnit med en hel del.
Johan gick upp vid 05.00, drog ut med båten, medans jag o Klara låg kvar o sov. Jag vaknade halv nio, gjorde frukost o gick sen in till Klaras rum o väckte henne nio.
Plockade upp en massa leksaker som konstigt nog åker ut i hela huset trots att hon har ett så stort rum. Sanerade hela köket, dammsög hela huset, tvättade alla golv, sanerade toaletterna, vek tvätt o hängde upp två tvättar. Lagom tills jag var färdig kom Johan hem vid halv två, konstigt att han skulle pricka klockan så.
Sa inte ens till honom i telefon under dagen att jag storstädade för jag tänkte just så, att då väntar han in i det sista med att komma hem, men så perfekt gick det ändå, han slapp undan....
Just nu ligger dom andra två ute o sover, Johan i sin baden-baden o Klara i vagnen.

Blir riktigt god söndagsmiddag sen, färsk potatis, fläskfile, champinjonsås med rödvin o sallad! Min favorit! Även tillagad av min favorit! :)

Klara

So long!
///Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0