NY VECKA - JULVECKA

Godagens gott folk!
 I v. 38 nu då, snabbt tiden går.
Hickar för fullt i detta nu... :)

Inte vart så aktiv de sista veckorna, tar en liten repris från veckan som va.
Var hemma hos Caroline, Selma o Doris, massa bak.
Klara har varit hemma hos Farmor o lussat med sin lussekatter hon fick med sig hem ifrån Caroline.
Vart på besök hos tandläkarn, inga problem, känns ju som gratis, la om mitt avtal som går ut i februari så jag fick tre år till. Dock så höjdes det lite, 50:- i månaden istället för mina futtiga 39 som jag tidigare betalt, det drar igång i mars för då går det gamla avtalet ut.
Vi räknade ut att under tiden jag haft detta avtal nu så har jag sparat in ca 600-700 kr pga av att jag gjorde en lagning. Gillar det! ;)
Vi åkte in till stan alla tre o gjorde oss vackra i håret inför jul. Finfina allihop..
Vart o skrivit på faderskapspapprerna har vi nu gjort. Inga problem, det é kul att dom tycker att é man gift då behöver man inte åka o skriva på sådant, som om att folk inte kan vara otrogna i ett äktenskap, löjligt..
Klara hade avslutning på simskolan, riktigt roligt. Jag filmade lite under tiden, går väl sådär när jag skall filma.
Det var fika o bubbelbad för allihop efter avslutning, mumma!
Maria kom hit på fredag, vi tjöta o latade oss mellan varven. Bakade knäck bla.. Senare kom även Farbror Joakim så han o Johan fick gjort sill.. Vi bjöd på tacos pga lathet o dålig fantasi.
Efter nio började Klara bli lite febrig, hon däckade med en gång efter att dom åkt hem. Vaknade även likadan på lördagen, stackars liten. Peppar peppar, enda gången förutom en magsjuka som hon vart sjuk. Ser inte fram emot dagis i sådana lägen.
Så det blev en lugn hemmadag för vår del. Men chokladkola blev bakat. LYCKAT blev det också! ;)
Igår var febern borta så vi städade o röjde, Johan skottade snö i mängder, man kan kalla det hårdträning.
Sedan drog vi iväg till Maxi i Kungsbacka vilket var planen för lördagen annars. STORHANDLING må jag säga, julmat i mängder!
Vi klädde även granen som Farfar kom med på lördagen, huggt själv såklart ;)
Idag é vi på bättringsvägen alla tre, alla förkylda o rossliga, tänk om bara Klara kunde snyta sig då hade hon inte behövt ha en så röd nos o även blivit bättre lite snabbare..

Idag skulle vi igentligen åkt iväg till IKEA o införskaffat fyra rödvinsglas till, o även julgransglitter för det var slut på MAXI igår.. Hoppas hoppas att det finns!
Nu blev det ju dock inte så att jag åkte för Johan tyckte inte att vi skulle ut på vägarna så jag tvingade dit honom själv istället, han skall ju ändå åka förbi. Det hade han inte räknat med när han sa till mig att stanna hemma idag, hihi! Man får ju inte vara dum. ;)

Precis målat Klaras naglar, julfina kan man kalla dom.

Snyggaste minen. Vackra damen!

Klappar é klart så veckan ser ut att bestå utav några få inslagningar o storstädning utan dess like. Ser inte fram emot att flytta på soffan o se allt som gömmer sig under den.
MVC på onsdag, får INTE glömma TENS-apparaten!!! Annars kommer jag nog gå på nålar under jul o nyår tills dom öppnar igen!

Hoppas ni får en bra start på nya veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0