TOMTEN KOMMER SNART

Jadå, det bidde den!
Det var Farfar som högg den, hans egna gran såklart...
När han kom med den i lördags så såg den ut som om den hade vart med om ett krig nyligen.
Johan tittade på mig, jag tittade på honom, men vi sa inget.. "Lite pynt så blir det bra", sa jag.
Vi hade tillomed en tanke på om vi skulle ta o ställa denna på utsidan med slingorna vi har liggande till det.
När vi på söndagen ställde den på plats här inne o skulle börja pynta så sa Johan, "spetälsk" ? Att det ser ut som att den har det.
Skit samma tänkte jag o började pynta, o den blev riktigt fin!!!
Tur att Johan fick tag på glittret igår annars kanske jag inte hade blivit så nöjd.
Klara gillar vår julgran, det é det viktigaste.
Den står där för att Tomten skall komma, även chokladkolan é där för att Tomten skall komma, o Tomten äter gröt. Så ALLT skall finnas kvar här när Tomten kommer på julafton.
Tomten kommer med julklappar, det é hennes sak..
Oj så hon väntar på han den där Tomten. Fast jag tror inte hon kommer tycka om honom dock, vi får se.
Just nu ligger hon här brevid o tittar på Tomten o hans lärling.

Idag blir det pepparkaksbak igen, Klaras förra omgång som hon gjorde hemma hos Farmor finns det inte många kvar utav så jag får väl ge mig på detta nu. Vi har även några julklappar kvar att slå in som jag hade förträngt.., attans, för det é ju sååå roligt att slå in femtielva julklappar-NOT!

JuLafton 2009
Imorgon blir heldag, Johan é ledig. Vi vaknar, sen STOOOR julstädning i alla vrår, vid tolv åker vi hem till Familjen Jespersen/Ericsson med maaassa julklappar o myser lite där innan vi skall vara på MVC klockan tre. Efter det så åker vi hem, skall ge mig på att baka mintkyssar, hoppas på att dom blir bra för jag vet att Mamma gillar dom väldigt mycket.

Hon é skoj Klara, hon kom precis inspringade med ett paket Mariekex men så sprang hon snabbt tillbaka igen o ropar till mig "Jag stänga skåpet, måste stänga skåpet!" Också tillbaka hit o räcker fram handen o säger "Så, två, taaack."
Härligt! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0