Thailand Dag 3

Tredje dagen.
Kl: 18.10. Temp, 30.2 grader.
Vaknade av att Johan ringde, sicken go uppvakning! Han tycker det é väldigt ensamt hemma. Klara fick också prata med honom i telefon, hon blev så glad så. ;)
Detta var första o enda gången vi é borta från vår pappa.
Det é ju enklare för mig, jag é ju här, han é ju kvar i vanliga vardagen med massa jobb o vanliga hemmet!

Har bara slappat hela dagen, det enda krafttag vi gjort é att vi lämnat in vagnen på flygplatsen för repairing..
Dom é så snälla så alla thaiare så, dom ville fixa vagnen så snabbt som möjligt o allt vad dom skulle göra! Inte tyckte dom att jag skulle bära den heller, kan ju va tungt!
Det é bannemej skillnad på thaiare o svenskar, här jobbar o sliter dom tills dom går under! O trevliga é dom också!

Efter flygplatsen åkte vi hem o gick o badade i poolen.. Lillskiten va trött när vi kom dit o blev kinkig men sen när vi bara kände på vattnet med tårna så blev hon tyst, med ett glatt léende! ;) Hon va i säkert närmare en timma o plaskade för fullt...
Efter ca en kvart brevid poolen så somnade hon som en tok så mamma/mormor o jag satte oss o bara gottade oss i lugn o ro.... Härligt härligt...
Något mer som va härligt va ju massagen igår! Inte illa,, fast dyra var dom, 500bath!, så jag satsar på massage i Karon någon dag snart. Plus att då vet jag vem som skall få massera mig!
Mamma, Klara o jag var ute o gick en bit förut o då träffade vi på grisar/svin,, maaassa svin! Fem stora o jätte jätte många små kulltingar! Dom bodde alla där hos en gubbe, såg inte t som en ladugård men det luktade sannerligen så! Isch!
På vägen hem träffade vi även på ett till stort svin, den skulle då verkligen behöva förlösa sina kulltingar...
Så nu har vi något o visa pappa imorgn eftersom att han har pratat om att det finns vildsvin här! Han har tillomed skaffat sig en käpp för att skydda sig mot dom när han é ute o går...

Skall ner till stranden snart, käka middag i solnedgången..

Maaaassa pussar på vår pappa!
Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0