Thailand Dag 6

Hallå halllå!

Ja, vad har vi gjort? Massa saker, på massa platser..
Dock inga utflykter så som vi brukar göra när vi é här nere, pga att det é lågsäsong.. Det é liksom inte det bästa vädret för att vara i havet...
 

Lite info då från i tisdags. Mamma, Klara o jag lånade bilen på kvällen o åkte ner till Nai Yang-stranden för att käka middag,  o OJ sicken resa! Mammas första körning i vänster-trafk! Hihi.... Jag skrattade så jag kikna! ;) Det gjorde hon med!
I vanliga fall så har vi bara 5 minuters bilväg till stranden men eftersom att vi körde fel med en gång när vi skulle ut på stora vägen så blev det en extra lång första körtur! Det tog ca 25 minuter att komma till stranden! Körde mot trafiken gjorde hon bara en gång också, men då stod alla bilar stilla som tur va o hade det vart en thaiare som hade kört så hade dom säkerligen också kört så!
I onsdags åkte vi till Kamala! Vårt älskade Kamala!
Så dött det var där då,, nästan alla restauranger hade stängt igen. Även Deng´s men Suujing va som tur va där, hon såg mig allt, o jätte glad blev hon! Hon skrattade massa när hon såg att jag hade Klara med mig! Vi lovade henne förra gången vi var här att vi skulle ha med oss en liten baby nästa gång vi åkte hit, o så blev det! ;)

Igår gick vi först till poolen o badade o hade det gott, Klara é då inte rädd för vatten hon, kommer nog aldrig hända! Helst så vill hon inte att man skall hålla henne heller! Köpte en badring/stol till henne igår så vi slipper bli helt nerskvättade när vi kämpar med att hålla fast henne ovanför vattenytan.
Efter badet åkte vi till mitt älskade shoppingställe Central Festival! Där gick vi loss mamma o jag! Fast jag höll allt tillbaka lite ändå! Där köpte vi också en present till pappa!


Man blir trött efter att ha badat så vilt o så länge!
Tur det för efter fem minuter så kom skurarna!
Ordentliga skurar!


Pappa han saknar vi! Vi é inte vana att någonsin vara ifrån honom!
Han é så duktig han, hemma o bygger på vårt hus! Tillsammans med Farbror Joakim, tur att dom har varann, eller att vi har Joakim!

Nu skall jag o bada!
Tji fick du!

Kl 16.05 29,7 grader ute.
Var på flygplatsen o hämtade vagnen idag, så nu é den tiptop!
Fast jag vet inte, jag é ju inte så förtjust i fyra hjul så jag fortsätter nog med min Thaivagn! ;)

Stor puss på vår pappa!
O kram kram till resten...

Kommentarer
Postat av: Pappa

ni verkar ha det bra trots vädret =) sköt om er mina älsklingar.. puss älskar er =)

2009-05-22 @ 17:59:28
Postat av: Tant Sofie =)

hej Klara bus och Emma! Ni verkar ha det bra. Är allt lite avis på er minsann. fina bilder du tagit på lillfisen, hon verkar tycka det är precis lika kul som sin lilla mamma=) kram på er

2009-05-23 @ 19:04:06
Postat av: Farbror Joakim

Ja vad skulle ni göra utan mig hihi =) snart e väggarna klara =) ha det så fint!! kram

2009-05-23 @ 19:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0