En härlig dag...

En härlig dag att vakna upp till! Solen skiner, jag vaknade självmant o vi skall åka o bada idag! ;)
Fick väcka lillfis halv nio, då hade hon allt sovit i en evighet!
Just nu ligger hon o tjuter för fullt, hon väntar väl på att vi skall åka nån gång!

Pappa ringde vid halv åtta idag. Han ser verkligen fram emot helgen! Gör ju vi också, som galningar!
Ja, kanske inte riktigt har sagt det men det é ju så att vi skall åka på semester på lördag o det é inte till vilket ställe som helst utan till Thailand! (haha, nu blev du avis va!?!) ;)

Min älskling Johan ringde precis, han jobbar för fullt han, hur duktig som helst! Han verkade ha tätte skoj på jobbet med Robban, han ringde o sa att jag skulle köpa både det ena o det andra när jag skall handla mat idag, gissa om jag inte vill vara i hans närhet när han slängt i sig all den skiten i några dagar.. Kycklingklubbor, vitlöksklyftor, ölkorv, m.m!

Nepp, nu skall vi åka! Take care!
 

13.40
En snabb sväng blev det. Kaskad blev pannkaka, poolen va trasig o stängd tills någon gång nästa vecka! Jaja, får väl ta det då, vi skall ju ändå ligga i en pool närmsta tiden ändå!
Så vi åkte direkt till mataffären, handlade på mig maaaassa mat till Klara, o blöjor. O allt som Johan sa att han skulle ha, visste inte vilka kycklingklubbor han menade så det blev tre olika smaker... Så han kan inte klaga.
Vi har byggjobbare här, dom håller på o lägger om taket. Hade vart bra om hyresvärden hade sagt till att dom skall lyfta bort vårt toalettfönster (sitter i taket), tänk om man hade stått där o duschat.. Vi har ändå ett skydd för men grannen har helt öppet, kan tänka mig att hon inte var något vidare glad.
För övrigt så skall Anneli som förmodligen skall ha vår lägenhet efter oss komma o titta på den den närmsta tiden.
-Bara så du vet Anneli så tycker Carro o jag att det é  jätte bra för då har vi nära när det é Lygnevi! ;)
Hon har ju vart här förut så hon har en liten aning om hur den ser ut, blir nog finare när hon får den för då é det dags för renovering! (10-års renoveringen) Typiskt att saker skall hända när man é påväg härifrån...

Långt avbrott, var precis ute o hjälpte dom stackars kommunalarbetarna med att dra loss deras bil från gräsmattan med Johans bil! Dagens goda gärning! ;)

Känner lite att jag vill börja packa, jag é verkligen seg med att ta tag i sådana saker, tex som att packa.
O nästan allt ligger i tvätten, iaf sådant som Klara skall ha med. Kan ju iaf plocka fram resväskan, lägga fram lite av mitt egna, typ 2 shorts, 3 linnen, 2 bikini, 7 trosor, 1 tröja, 2 kjolar, 1 klänning, flipflops, sandaler. Åker ju ändå i linne, tröja, byxa, sockor, trosor såklart, o skor!
Klara åker i tights, body, tröja, mössa, skor, o självklart blöja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0