Söndag

Hallå!
Sitter här vid datorn medans Klara o Johan ligger kvar i sängen o myser,"Stiletto" rullar, en galen film som jag märkte direkt att den var inget för mig.. Nepp.
Borde väl gå upp o göra frukost, vi har ju ändå vart vakna över en timma nu. (sätter igång äggen i äggkokarn nu)


Igår var en jätte fin dag! Det blåste inte ens något, perfekt!
Johan gick upp riktigt tidigt för att åka bort till Robban o fiska! (blev ingen fisk, motorn gick sönder!)
Caroline ringde halv nio då vi fortfarande låg o sov Klara o jag o bjöd hem oss på frukost, vi åkte direkt, Klara i pyjamas.
Så gottit, lite vildare frukoststunder där än hemma hos oss. En liten Selma i trotsåldern som inte gör annat än tjötar, tjötar, tjötar o en liten Doris som bara satt nöjd.
Doris & Jag
Caroline bakade bullar o äppelkaka, smeten o degen va hemskans goda men vi hann inte stanna tills bullarna va färdiga, attans!
Åkte hem, kramades med vår pappa o gjorde oss iordning för att åka hem till Erik o Jessica en stund.
Där fick vi fika, Jessica hade bakat kladdkaka! O vem gillar inte kladdkaka, så gott! (ingen hälsosam dag)
Vi tog med oss en blomma till tjejen oxå, hon fyller nämnligen år idag! 21! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!
Väldigt trevligt! Jag fick lite tips om bloggen osv. Vi får se hur det visar sig...
Klara gillar Jessica, det é bra att veta! (barnvakt) ;)
När vi kom hem senare så gjorde vi kycklinggryta så det blev en väldigt sen middag! Ännu med grädde!
Kollade på Robinsson som inte alls va något att ha, satt o tjöta en tag o kröp ner i sängen sent.
Hade tänkt att vi skulle gå på en hemmafest i Ubbhult men Klara é sjuk o vi hade ingen lust att åka till Floda heller. Det händer ju liksom inte att man får chans till fest längre så man får ta vara på dom få gångerna.

Idag va tanken att gå ner till Farfar o ExtraFarmor men jag vet inte, hade så höga tankar på vädret men icke!
Dit skall vi iaf, Johan skall greja med grävmaskinen för han skall på jobb imorgon! Äntligen!
Kan bli en biltur oxå! :)
Kram hejsan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0