Måndag-BVC

Ny vecka.
Vaknade vid sju snåret, låg kvar ca en timma i sängen med lilla hostiga Klara.
Väntade på att hon skulle somna om igen så jag kunde gå upp o duscha.
Vi satt tillsammans vid köksbordet medans jag åt frukost.
Väntade in tiden till barnmorskan klockan elva.
Utanför BVC stod kära pappa o väntade på att vi skulle komma!
Klara vaccinerades idag därför så fick Johan vara med. Går ju jätte bra med bara en förälder oxå men jag har sprut-fobi o bland det dummaste man kan göra då é att sitta o hålla sitt barn eller titta på medans den får sprutor.
Två sprutor idag oxå, stackars lilla Klara.. Ont fick hon oxå! Tur att dom tar båda två samtidigt så man inte behöver utsättas två gånger.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
7110g  66,5cm~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Klara
följer sin kurva så bra så. Hon har alltid legat på strecket ovanför medelstrecket på sin kurva men nu ligger hon på medelstrecket så det har gått neråt lite. Men det é bara för att hon slutade ammas som hon hoppade ner ett steg.
Känns nu jätte bra att inte amma längre, i början var det mest tråkigt, sorgligt, besviket på nåt sätt. Den trygga, mysiga stunden jag hade med Klara. Men men,, man kan ju inte amma hela tiden.. Ne ne, jag har ju oxå ett liv..

Folk pratar ju för det mesta om att man ska amma länge för att man går ner i vikt när man ammar. FEL, efter att ha ammat första fyra veckorna så slutade jag gå ner i vikt, dom resterande tre-fyra månaderna gick jag inte ner ett kilo till av att amma. Man får liksom kämpa för det..!
Men, jag é alldeles för lat för att träna, kilona jag gick upp under graviditeten försvann självmant men den där magen som é kvar den é det liksom jobb med. Musklerna måste sättas på plats igen! Tur hade jag iaf som inte fick några bristningar!!! -
Tji fick Du, Du, Du o Du!

Börjar tvätta nu snart,, borde igentligen redan vart där men man drar ju gärna ut på så tråkiga saker...
Nu går jag dit iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0