Ömka

Igår när Kicki var här så pratade vi om folk som ömkar sig själva.

Dom ömkar o ömkar o själv så står man där o orkar lyssna på detta. Faktiskt, hur länge orkar man lyssna på sådana människor?
Man står där o lyssnar o för vissa så rinner bägaren över.
Hur orkar förresten personen ömka sig själv dag ut o dag in? É det inte lilltån så é det knät, höften, axeln, armbågen, fingret, örongången eller liknande!
Säg tex, "jag lyfte ett tungt paket på jobbet idag o jag vred nog till lite konstigt så min rygg värker lite" så får man ju lätt höra "ja men du, jag har en krokig rygg så jag har det tio gånger värre kan jag säga!"
Ja men det vet jag ju redan, säg vad som inte é fel?
Förra veckan var det höften, veckan innan hade du helt plötsligt blivit grymt allergisk mot din bästa maträtt, eller så é det mest synd om just den människan när dom får sin mens, (kanske skall tänka på att var o varannan kvinna får mens) osv, osv...
Vad vinner man på att ömka sig själv titt som tätt? Ingenting, mer att man förlorar på det för någon dag så tar åhöraren ett steg tillbaka pga att den inte har någon lust att lyssna på ömkandet fler gånger.
Tror mer att den ömkande tar ett steg bakåt i livet för varje gång..
En vacker dag så orkar man ju inte riktigt höra på allt som é fel i dessa ömkande människors liv...


Det var riktigt intressant att ta upp detta ämne igår med Kicki, hon gick in i det, stort!
-Hoppas du får tillfälle att säga till på skarpen en dag!

Kommentarer
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

låter som ett intressanr ämne att prata om.. Hur är det? allt väl i regnet?

2009-06-10 @ 16:24:36
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

ååh kul med student..Love it..6000 kr fick jag tillbaka..hihi

2009-06-10 @ 20:30:58
URL: http://designbyjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0