Ingen återbäring...

Ingen återbäring än...
Man börjar ju undra om man gjort nåt fel, igen...
Förra året fick jag kontroll jag, det é ju nästan 1 på 100 eller om det ens é så många som dom kollar. O en av dom få lyckades bli jag, då fick jag vänta en evighet på pengarna! Men då jobbade ju man så det var ju lugnt bara irriterande, nu é man fattig hemmafru (mammaledig), det é skillnad det.

Klara var helt knas inatt, hon vaknade säkert tre gånger för att säga att "JAG HAR TAPPAT NAPPEN!". Sista gången klockan 04.00 så lade vi henne hos oss o jag gav henne välling, sen sov vi gott jag o hon tills klockan var 08.00 medans Johan fick gå upp klockan 05.00 för att jobba! ;)

Har gjort stor sallad idag till luchen, fantasin räckte inte långt så det får blir sallad till middag också, Johan skall ju iväg o träna sedan förhoppningsvis så det passar ju honom utmärkt.
Tanken var att jag skulle göra en tonfisksallad, o det var vad jag också hade skrivit ned på inköpslistan men när jag gick från Carlssons så märkte jag att av bara farten så hade jag tagit räkor, igen! Inte heller hade jag tagit 2 burkar räkor utan en räkor o en kräftstjärtar! Snacka om att ha annat i tankarna!
Kan bero på att det var skolavslutning idag om man knappt fick plats att ens komma in på Carlssons med alla föräldrar som hade brått hit o dit!
Skönt é det iaf att alla ungar har lov igen, då slipper jag sitta här ute på trappen o titta efter om dom tappar en glasflaska eller om dom repar lacken på bilen! GÖÖÖÖTT! Det betyder lov för mig med!
Hejade på Farmor förut när vi var påväg till sopstationen, hon var lika hurtig som jag o skulle städa.
Slängde sopor o gick sen ut på en lång o svettig promenad, för har man väl tagit sig ner till sopstationen så måste man alltid på ett eller annat sätt upp för någon utav dom hemska backarna..
Väl hemma så fick Klara ligga kvar ute i vagnen ett tag, började diska, dammsuga o nu så sitter jag här. Klara har förstås vaknat också, ätit mellanmål hsr hon också gjort, med mig..

Igår var vi på student till slut. Riktigt trevligt! Gott sällskap o massa god mat!
Stackars mamma Monica, snart har hon inga pojkar kvar hemma! (Tänk att det skall bli så en dag!)
Riktigt duktig son har dom också, där har dom verkligen något att vara stolt över..
Såg hans betyg, inte illa! En som verkligen har kämpat!
All lycka till Viktor, o Kalmar kommer bli toppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0