Lördag.....

Blogg.
Har faktiskt hållt på nu mer än tio dagar.
Chansade på en vecka. Johan chansade på två dagar. Höga tankar om mig!
Fast vem vet, jag kanske lägger ner om en vecka lr två.
Johan läste hela bloggen igår, han ville igentligen bara läsa inlägget om vår graviditet m.m men han tyckte det var så roligt att läsa så han fastnade vid datorn ett bra tag.
Han tyckte även att jag skulle fortsätta med bloggandet, faktiskt!
Kanske händer att han skriver en rad någon gång.

Tidigare idag var vi nere hos Johans pappa o Anne o firade Annes son Erik som fyllde 25. Old Boy!
Hade köpt så fina presenter!
Tycker att det är viktigt att fira födelsedagar. Först o främst att man kommer ihåg det, visar sig o helst ger en liten present, det behöver inte vara något stort bara det är något som visett gar omtanken.
Gör man inget av alla dessa födelsedagar så kan man ju inte förvänta sig att man får något tillbaka på sin egna födelsdag, o det är väl ändå lite det just födeledagar handlar om. Omtanken, presenterna o uppvaktningen.
O bryr man sig inte om födelsedagar heller så blir det svårt att hålla ihop o träffas överhuvudtaget.
Speciellt också om man bor långt ifrån varandra i vanliga fall.
Det har jag själv märkt. Jag bor fem mil från min familj men jag träffar dom iaf på alla födelsedagar så dom försöker vi att aldrig missa!

Just nu sitter jag o kollar ut över vårt pyttelilla Sätila. Från bästa utkiksplatsen, Tommys lya!
Vi kom hit för att fika. Fika har vi gjort men har vi gått över till alkohol. (Jag=lätt alkohol)
Johan o Tommy sitter o dricker whiskey o jag dricker Blossa-glögg! (blää för whiskey!)
Dom sitter o lyssnar på Tommys vackra o fantastiska stereoanläggning.
Högtalare, Marten Design, CD-spelare o stegen, Bladelius. Behöver inte förklara så mycket, svårt att förstå.
Med kablar o fjärrkontrollen m.m så kan man snitta det på 300.000. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Galet!

Ikväll bjuder vi Tommy på middag.
Kycklinggryta med soltorkade tomater. Receptet kommer från Anne o Roger, super gott!
Kanske att jag tar mig ett glas vin till maten! Mumma!

Puss på mina underbara!

Ms.Em
Mamma
Fästmö
Dotter
Syster
Moster
Faster
Gammelmoster
Gudmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0