Hmmm.. Vet inte

Hmmm.. Vet inte direkt vad jag skall skriva. Kände bara för att sätta mig ner o skriva av mig lite. Har vart ganska kass på det den senaste tiden (månaderna). Började väl bli det när jag jobbade under sommaren, insåg väl att barn, man, hem o jobb bland annat inte var så lätt. Jobb, det tar mycket tid o ork! Dessutom så jobbade jag häcken av mig dom veckorna så jag tog det lungt en tid efter det också.
Nu, nu jobbar jag bara tre dagar varannan vecka vilket känns jätte bra. Helt ledig andra veckan men jag tar ju självklart något pass när dom ringer o har kris o jag har möjlighet att gå in.
Gör det både för min egna skull, för ekonomins skull o självklart för Klaras skull! För att Klara får ju en möjlighet att vara hemma med mamma längre.
Flera av barnen som föddes 2008, augusti, september o oktober börjar på dagis i detta nu. Idag faktiskt, så har Klara två kompisar som har sin första dag!
Det é bra tycker jag för då har dom ändå 2-4 månader kvar att ta ut på sina barn o jag tycker det é vettigt att man sparar dom till ögonblick som tex, inskolning!, semester eller liknande.
Det é ändå dagar som skall vara i 7-8 år! Åndå finns det föräldrar som tar ut dom för egen vinning o förbrukar dom från den dagen då barnet é fött till den dagen då dom varit hemma i 420 dagar o inser att Oops!, jäklar jag måste börja jobba eller söka jobb! - Welcome to the real life!, säger jag då! Tråkigt för barnen om inte annat.

Jaja, just nu har jag dagar fram till maj att ta ut men vi får se hur det blir med det, ja trivs så bra på jobbet o jag blir så glad när jag kommer dit så vi får se hur länge till Klara får vara hemma med mamma. ;)

Nu skall jag snart iväg o jobba!
Kram hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0