Fredag igen!

Äntligen fredag!
Veckan har verkligen flygt förbi!
Onsdag:
Käkade frukost hos Caroline, massa gott.. Rensade bland Doris kläder (det behövdes) så nu har Klara massvis att välja bland! ;) Vi åt lunch ute i solen med våra små fisar innan det var dags för mig o Klara att köra iväg. Jätte härlig dag!
 Det var dags för babysim igen! Så skojigt! Hon sprattlar som en tok i vattnet i hopp om att komma framåt. O hon njuter så gott när hon får ligga på rygg medans ja håller under hennes huvud, o hon käkar på sina fötter..
Igår:
Vi var på Öppna Förskolan, jätte skoj, o gott fika! Sen så gick Klara o jag ut på en promenad, ner till sjön o upp bland dom nya villorna dom håller på o bygger. Solen sken så gött!
Johan var hemma redan vid tre så vi gick alla tre ner till Farfar o Extrafarmor o hängde lite med dom på deras altan! Tog faktiskt med mig ett par cider ner så vi satt där i solen o njöt.. Johan drack förstås öl! Sen så gick vi hem, Johan gjorde fin baksidan medans jag gjorde PyttiPanna, utan ägg för dom va visst slut, men det var gott ändå ;)

Vaknade helt fel idag, redan vid sex.. Lite väl tidigt så jag somnade om igen. Vi vaknade inte igen förän halv nio då Caroline ringde o väckte oss! Härligt härligt var det!
Vädret var inte som var lovat idag, nepp, det var disigt som attan! Jag som ville ha lite sol i mitt bleka ansikte!
Städat här hemma under dagen, även tvättat fönstren på baksidan, supertrist... Men härligt att ha fått det gjort. Sist jag tvättade fönstren var i september, höggravid o kämpigt var det, gott o ha fått det gjort! Nej nej, då kom vaktmästarn o skulle högtryckstvätta rännorna på taket! Gissa om jag var glad?,, NOT!
Nu é det iaf gjort o gött é det!
Josefine o Noel kom till Sätila vid två-snåret så vi tog oss en promenad. Satt där hemma ett tag o nu skall vi snart börja grilla här, första gången för i år! Klaras första grillning ;) Skiter nog hon i dock..
Imon skall detbli fint väder é det lovat, bra då att vi fått hem våra utemöbler idag. O jätte glad, solen har kommit fram o skiner för fullt nu!
Skål på er! Nu tar jag mig lite Likör 43 med MJÖLK!
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0