MAMMOGRAFI

Vart skall man börja,, riktigt längesedan man skrev något nu...
Får väl börja med att säga - Det é j***igt tur att man é ledig idag!
O att jag é grymt trött på snön.
O att jag sov jätte gott inatt. Dock så vaknade Klara 06.45 o trodde att det var dags att gå upp men det tyckte inte jag. Tur då att Johan redan var uppe o hämtade henne från sitt rum. Sov lite till o vaknade av att Johan låg o pillade mig i ansitet o att Klara drog lite i mitt hår halv nio, härligt uppvaknande!

Så vad har hänt det sista. Jobbat har jag gjort, simmat har vi gjort, vi har vart en del hemma hos Farfar o ExtraFarmor, tagit det lugnt o så. Ganska så lugn vecka..

I torsdags var jag på Borås LasarettMammografiavdelningen.
För sex veckor sedan så fick jag tid i Borås. Jag har sedan november känt en knöl i högra bröstet o äntligen så var torsdagen den 18e februari här.
Gjorde först en vanlig kontroll med en stor jäkla maskin där dom manglade hela bröstet. Mammografiscreening. Först så tänkte jag såhär, -ShiT det här kommer inte att gå jag har ju inga tuttar! Dom kommer aldrig kunna få in min lilla tutte i den där manglaren!
Tillbaka till saken, det gick bättre än vad jag trodde att få in bröstet, ett litet mangel o det var klart, förväntade mig väl mer.
Röntgenbilderna bedöms av två läkare oberoende av varandra o eftersom att båda två såg att det var "något" där så gjorde dom även ultraljud på bröstet/bröstena för att gå vidare.
Det var jobbigt att ligga där, har tre personer runt omkring mig, se skärmen som var brevid mig o direkt se när dom drar över bröstet att det é en mörk fläck där, just vid detta ställe som jag hittat. Dom hittade även ett ställe till, längre upp mot armhålan som jag inte märkt av.
Ligger man där o ser detta på bilden så drar alla tankar igång direkt. Det var svårt o hålla tårarna tillbaka, tittade upp i taket...
Dom pratade o pratade,, detta "något" var 2cm stort åt alla håll, alltså stort.
Dom gjorde vävnadsprov, en otroligt konstig känsla som om dom tar något som é mitt dom jag inte vill bli av ,ed för jag vill inte veta vad det é..
Ont gjorde det, o ont gör det fortfarande.

Provsvar får jag om 2-3 veckor.

Rekommenderar alla tjejer att kolla sina bröst, själv så gjorde jag det bara av en händelse, o hittar ni något, kolla upp det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0